Zawieszenie co powinniśmy wiedzieć o nim

Zawieszenie w terenówkach to przede wszystkim były sztywne mosty i resory ewentualnie sprężyny i amortyzatory olejowe. I jak większość z nas wie nie cieszą się te rozwiązania zbytnim komfortem podróży. W suvach  wyciągarki dla większego komfortu dodano niezależne zawieszenie i spręzyny ewentualnie drążki skrętne. Resory dzisiaj już raczej stosują tylko w pickupach do podtrzymywania skrzyni ładunkowej. Możemy jeszcze mieć zaweiszenia hydrauliczno-pneumatyczne, i na dodatek pneumatyczne sterowane elektronicznie sterownikiem w kabinie dzięki czemu możesz mieć zawieszenie w ciągu kilku chwil dostosowane do danego poziomu trudności terenu w jakim się znajdzujesz w danym momencie. Ale takie zawieszenia jak wiadomo są drogie i awaryjne. Komputerem także możemy załączać napęd poszczególnych osi. Lub komputer może myśleć za nas wystarczy wybrac odpowiednią opcje gdzie i po jakim terenie chcemy jechać i albo on będzie blokował osie albo tak będzie sterował układem hamulcowym że zadziała to jak mechanizm różnicowy i dzięki temu może z nimi konkurować i naprawdę nieźle sobie radzić w ciężkim terenie.

Wady? Jest to nadal elektronika któr może „zgłupieć” wystarczy lekkie zamoczenie lub zbłocenie sterowników czujników i mamy gotowe zwarcie instalacji...

 

Zawieszenie